luni, aprilie 20, 2009

Ady de Vito
















Adrian Simionescu (n. 24 septembrie 1974, comuna Ştefăneştii de Jos, judeţul Ilfov) este unul dintre cei mai cunoscuţi cântăreţi romi de manele şi de muzică lăutărească din România. A cântat de copil muzică lăutărească şi manele, luându-şi numele de scenă Adrian Copilul Minune, Adrian Minune sau Adi de Vito.

Adrian a participat în două filme, unde s-a interpretat pe sine: Gadjo dilo (1997) şi Furia (2002).
Îndeosebi în anii 1990, Adrian a reprezentat una dintre emblemele muzicii de manele, numele său fiind adesea identificat cu însuşi genul muzical. La adresa lui s-au făcut numeroase referiri în presă (ziare, radio, televiziune), în cultura orală (bancuri) şi chiar în film. De pildă, regizorul Cătălin Mitulescu a realizat un scurt-metraj documentar în anii de studenţie, numit „Adrian Copilul Minune” (1999), în care interpretul este filmat în timp ce povesteşte despre sine.
Piese de succes
1992 - 1997
Că mă rog la Precista
Eu mă rog, Doamne, la tine
Frunzuliţă trandafir
1998
Ţiganii din ţigănie
Bambina
Băiatul şi fata mea
M-am născut cu mir în frunte
Am prieteni şi duşmani
1999
Am o fată top-model
Purisanca
Eşti valabil cînd ai bani
Fii atentă, fată
Am femei cum n-are nimeni
2000
Cântă cu mine
Prinţ fermecat
Amândouă femeile
Văd pe prietenii mei
Toată viaţa eu voi plânge
2001
Tu eşti femeia visurilor mele
Într-un colţ de mahala
Din ziua în care sunt cu tine
Aşa sunt zilele mele
Nu ştiu, Doamne, ce-i cu mine
2002
Sunt singur şi plâng
Ce văd ochii mei
Băieţii mei
Sunt şeful sectorului
M-ai secat la inimă
2003
Jumătatea vieţii mele
Jumătate tu, jumătate eu
Hai, întoarce-te la mine
Două inimi
Sărută-mă pe obraz
2004
Ce miracol, ce minune
Chef de chef
Hatune
Stau şi plâng în faţa ta
Aş vrea s-ajung la inima ta
2005
Am şi bani, am şi putere
Două vorbe
Strig la cer
Numele tău de azi îl voi uita
Alo, alo
2006
Să nu plângi, băiatul meu
Îmi plânge sufletul
Cere-mi orice
2007
Să cânte manelele
De mic copil
Crede lumea că-s golan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu