luni, aprilie 20, 2009
De ce sa iti faci blog?
Majoritatea dintre noi suntem constienti ca traim in era informatiei. De cele mai multe ori nu conteaza natura informatiei, veridicitatea sau forma pentru ca ea se vinde oricum. Blogul a devenit o platforma de comunicare care ofera ofera posibilitatea, oricarui om interesat sa isi expuna ideile liber si in acelasi timp sa fie citit de mii de oameni.De ce sa iti faci blog? Pentru ca simti nevoia sa spui si celorlalti ideile tale, experientele tale, ceea ce ai vazut si merita sa vada si altii, ceea ce ai citit. Motivele sunt nenumarate depinde de voi ce anume vreti sa impartasiti si celor din jurul vostru. Un blogger scrie, citeste, comenteaza, converseaza. Blogul reprezinta modalitatea de a interactiona cu restul lumii, de a te intalni cu oamenii, de a-ti testa ideile. Blogul inseamna exteriorizarea unor stari, idei. El este adesea definit drept o pagina web actualizata frecvent, in care informatia postata este afisata in ordine invers cronologica. Aceste jurnale electronice pot fi despre orice: politica, jurnalism, literatura, pesti, fotbal. In componenta lor se regasesc adesea text, imagini, sunet, video sau orice combinatie a acestora.Sunt multe motive pentru care cineva se apuca sa scrie un blog. In prezent, unele dintre ele sunt surse viabile de stiri tehnologice, articole informative sau pur si simplu continut captivant. Scrieti despre orice va pasioneaza. Cele mai interesante blog-uri sunt cele legate de evenimentele obisnuite din viata autorilor. Majoritatea scrierilor au o tenta personala, de aceea sunt atat de raspandite. In general, temele abordate in cadrul unui blog evolueaza in timp, dupa ce autorul capata o oarecare dexteritate. Incercati sa actualizati blogul in fiecare zi. Ideile proaspete aduc mai multa audienta, oferindu-le participantilor motive pentru a le comenta. A scrie pe web este putin diferit decat scrisul obisnuit, pe hartie. Aici aveti o audienta care poate si va reactiona instantaneu. Oamenii sunt mai putini rabdatori pe web, asadar trebuie sa le captati rapid atentia si sa o mentineti. Tot ce trebuie sa faceti la inceput este sa scrieti. Cu timpul va veti insusi un stil, veti capata incredere. Blogul va reprezenta ideile si sentimentele critice si creative despre lecturile avute, activitatile desfasurate sau alte aspecte ale vietii. Veti sti mai bine subiectul abordat, motivul pentru care l-ati ales si audienta pentru care scrieti. Scrierea unui blog va poate aduce popularitate. Nu e usor sa creezi o comunitate cu un numar larg de utilizatori. Blogurile care devin populare sunt adesea cele care sunt imbunatatite in fiecare zi. Un blog reusit necesita mult timp pierdut in fata calculatorului. Pe de alta parte, un blog va poate oferi o practica buna pentru jurnalism. Sunt destui oameni care fac din asta o afacere. A avea multi vizitatori in cadrul paginii de blog inseamna totodata posibilitati de castig din postarea reclamelor. Cel mai grozav aspect al unui blog este libertatea de exprimare . Unele bloguri sunt spontane. Continutul altora necesita in schimb mai mult timp pentru a fi creat. Nu va creati false sau predefinite impresii despre modul in care ar trebui sa arate propriul blog. Daca este propriu, atunci lasati-l sa va defineasca propria personalitate. Luati-va elanul potrivit, faceti antrenamente din tastatura si ravasiti-va fasia de pixeli online cu ce aveti mai bun - sentimente.In plus, credibilitatea nu vine doar din ce spui atunci cand porti "armura" corporate. Ci mai ales din ce spui in viata de zi cu zi. Cand iti exprimi opiniile personale. Cand esti relaxat, cand glumesti sau cand ii implici pe ceilalti intr-un dialog informal. Oamenii cauta "rezonante". Este credibil un om care are aceleasi preocupari ca si mine, care are o viata la fel ca a mea (cu bune si rele), care vorbeste sincer despre ce face.Cand iti faci un blog devii mai cunoscut . Cel mai important public al tau este deja in "blogosfera". Asa ca, daca vei scrie despre subiecte care ii intereseaza si vei face comentarii pe blog-urile lor, cu siguranta vei castiga vizibilitatea personala pe care ti-o doresti. Blogul te ajuta sa iti imbunatatesti activitatea de "networking". Acesta este un bun instrument pentru a intretine in mod "automat" relatiile de "networking", chiar si cand nu suni sau nu te intalnesti o perioada cu persoanele respective. Cum? Daca urmaresti activitatea sau aparitiile in public ale oamenilor din "network"-ul tau, poti sa faci mentiuni despre ele pe blog. Oricui ii place sa vada ca ideile sau actiunile sale au un ecou pozitiv.De asemenea, si daca prezinti puncte de vedere complementare sau daca intri intr-o dezbatere amicala, relatia voastra va avea de castigat. Oricine se simte mai important cand ceilalti se raporteaza la el. Chiar si atunci cand o fac de pe pozitii usor contradictorii.Si nu in ultimul rand blogul iti asigura o cariera de succes. Nici un loc de munca nu este garantat pe viata. S-ar putea ca intr-o luna sau intr-un an sa fii in cautarea unui nou post. Iar companiile angajeaza oameni despre care stiu ca sunt buni profesionisti. Daca lucrezi intr-o companie mare sau cu o reputatie buna ai cu atat mai multe motive sa-ti faci un blog. De ce? Pentru ca publicul este atent in primul rand la profesionistii din astfel de companii. Incearca sa faci mental un top al celor mai buni specialisti in relatii publice sau marketing. E corect ca te poti gandi in primul rand la oameni din companii cunoscute?Daca nu lucrezi intr-o astfel de companie tot ai motive sa-ti faci un blog si sa demonstrezi cat de bun profesionist esti.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu