luni, aprilie 20, 2009

Trei metode simple de a aduce trafic pe blog-ul tău

Chiar dacă nu multă lume recunoaște, aproape toți cei care au un blog urmăresc statisticile acestuia. Numărul de vizitatori unici pe zi, numărul de pagini vizualizate, timpul mediu petrecut pe site, toate sunt atent înregistrate de diferite servicii de statistici gen Google Analytics, sitemeter sau de soluția autohtonă trafic.ro. Numărul mare de fotografi care își urmăresc traficul de pe blog este confirmat chiar și de statisticile acestui site, statistici care au pe primele locuri la referali adresele de administrare a serviciilor amintite mai sus. Lumea urmărește, e interesată, își dorește un număr cât mai mare de persoane pe site-ul propriu.
Însă cum procedăm când realizăm că dacă faci fotografii bune nu e suficient și că pe lângă acest fapt mai e nevoie și de câteva tehnici pentru a face cunoscute respectivele imagini precum și autorul acestora?
1) Socializează on-line pe forumuri de fotografie
Prima și una dintre cele mai productive metode a fost, este și va rămâne socializarea on-line. Fie că vorbim despre galerii foto online sau despre forumuri specializate în fotografie, integrarea într-una sau mai multe astfel de comunități contribuie la traficul blogului personal.
Dacă acum câțiva ani singurele soluții existente erau forumul de fotografie digitalworld.ro precum și o secție specială pentru acest domeniu pe forumul computergames.ro, azi există mult mai multe site-uri care gazduiesc discutii legate de imagine si fotografie:
diginews, softpedia, fototarget.ro, etc.
Discuțiile pe forumuri nu doar că aduc un număr mai mare de vizitatori pe blogul propriu ci pot inclusiv să ajute la îmbunătățirea cunoștințelor tehnice și de ce nu, a celor legate de compozitie si culoare. Desigur, simpla înscriere pe un forum nu este suficientă: odată înscris, trebuie să participi la discuțiile existente, să ai sfaturi și critici legate de fotografiile utilizatorilor sau răspunsuri când e vorba de întrebări tehnice puse de către utilizatorii prezenți pe forum. Și să publici cât mai multe fotografii.
Dacă regulamentul permite, primul pas este setarea unei semnături, semnătură care trebuie să includă adresa către site-ul sau blogul personal. De obicei este bine ca semnăturile să fie scurte, pe un maxim de două sau trei rânduri, în general fiind vorba de un citat sau o propozitie urmată apoi de adresa blogului personal. Acest lucru va permite tuturor utilizatorilor interesați de imaginile tale să găsească ușor o adresă unde pot afla mai multe despre activitatea ta ca fotograf. Deși numărul de posturi pe forum este important (de obicei cu cât mai multe, cu atât mai bine) este recomandat să nu se depășească limita bunului simț evitând postarea unor răspunsuri forțate, doar de dragul de a avea cât mai multe intervenții.
O altă metodă de a atrage vizitatori de pe forum este de a posta imagini, însă doar una sau două și de a include un link spre seria completă, link care desigur este spre blogul personal. Practic se oferă un “teaser” care arată un început de serie de imagini pentru ca apoi utilizatorul care le privește să devină interesat și în cele din urmă să ajungă pe blogul tău.
În final, cu cât popularitatea ta pe forum crește, cu atât mai mulți utilizatori vei câștiga.
2) Publică imagini pe site-uri cu galerii publice
O a doua metodă este de a publica cele mai bune imagini realizate pe site-uri care și-au construit o comunitate în jurul unei galerii publice. Site-uri de acest gen nu doar că permit anunțarea prezenței tale în sfera fotografilor ci pot contribui prin criticile și comentariile utilizatorilor la îmbunătățirea imaginilor tale.
Postarea imaginilor este recomandată să fie relativ constantă, fără a exagera și a posta un număr mare de imagini într-un interval de timp relativ scurt. Un lucru foarte important este ora la care este postată o fotografie: trebuie evitată postarea unei imagini la ore târzii sau dimineața devreme datorită simplului fapt că pe un astfel de site publică de obicei un număr mare de utilizatori iar imaginea ta va sta pe prima pagină a site-ului doar câteva minute pentru ca apoi să treacă pe pagini secundare și drept urmare expunerea spre public să scadă drastic. Având în vedere acest lucru, o imagine se recomandă a fi postată la ore de vârf, de obicei în timpul săptămânii undeva în intervalul 17:00 - 20:00.
Desigur, și în acest caz o semnătură cu adresa blogului tău ajută, iar în cazul seriilor de imagini este indicată folosirea tehnicii de a prezenta un “teaser” și de a adăuga un comentariu la poza proprie, comentariu care să arate că o continuare este disponibilă la adresa blogului personal.
3) Comentează pe blogurile altor fotografi
Probabil dacă ai un blog foto, ai și o listă de bloguri favorite pe care le urmărești zilnic. În acest caz nu te limita doar la urmărirea acestora, ci mergi mai departe și interacționează cu autorii acestor bloguri. Un comentariu interesant și relevant postat pe blogurile favorite, care conține o adresă spre blogul personal, poate să îți crească traficul. Cititorii blogului respectiv cel mai probabil vor trece și peste comentariul tău iar dacă acesta este interesant și la subiect, există posibilitatea ca interesul față de tine să crească și o urmare directă este o vizită spre pagina ta pentru a descoperi mai multe informații despre tine și imaginile tale. Marea majoritate a blogurilor au un câmp în formularul de comentarii, câmp în care poți trece adresa blogului tau. Ca o observație, întotdeauna folosește adresa completă, cu “http://” în față deoarece unele platforme de bloguri nu vor publica un link corect în cazul lipsei prefixului “http://”.
Desigur, și în acest caz sunt de evitat comentariile forțate, existând posibilitatea de a supăra autorul blogului respectiv și de a sugera că singurul motivul al comentariilor tale este încercare de a atrage o parte din traficul lui spre blogul tau. Un alt lucru de evitat este postarea comentariilor în articole mai vechi, aceste articole fiind vizitate de mult mai puțină lume față de unul publicat recent.
Ca o notă personală aș vrea să adaug faptul că, deși traficul tău va crește în urma folosirii metodelor de mai sus, comentariile s-ar putea să nu mai fie la subiect sau sincere, tocmai pentru că “prietenii tăi virtuali” vor tinde mereu să te laude și nu să te critice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu